WHO-code

De WHO-code heet voluit de ‘Internationale Gedragscode voor het op de markt brengen van vervangingsmiddelen voor moedermelk’. Het betekent dat ouders zelf een keuze moeten kunnen maken voor de voeding van hun kind, zonder beïnvloeding van commerciële partijen. Dankzij de WHO-code is in Nederland de reclame voor babyvoeding onder zes maanden aan banden gelegd. De WHO-code is uitgebreider dan de Nederlandse Warenwet of de Europese wet- en regelgeving.

Borstvoedingspraktijk Voor jou houdt zich aan de WHO-code in de meest uitgebreide vorm.
Ik onderschrijf de WHO-code van harte. Ik werk echter ook met merken en producten van bedrijven die zich niet 100% aan de WHO-code houden, om tegemoet te kunnen komen aan de wensen van al mijn klanten. Vanwege de WHO-code zal ik dus voor sommigen van deze merken geen reclame maken.


Doel van de WHO-code

  • borstvoeding beschermen en bevorderen
  • dat ouders de juiste en voldoende voorlichting krijgen
  • dat vervangingsmiddelen voor moedermelk wanneer nodig juist worden gebruikt
  • dat richtlijnen voor de verkoop van en reclame voor babyvoeding worden nageleefd

De WHO code is in het Nederlands te lezen op de website van de Stichting Babyvoeding, of je download eenvoudig de tekst via de knop hieronder.